16 oktober 2009

Årets sista fika på Klinta Kryddor & Grönt

Nu går fikasäsongen på Klinta Kryddor & Grönt mot sitt slut. Årets sista fika serveras nu på söndag, den 18 oktober.


Och som vanligt har Anna varit uppe i ottan för att det ska stå nybakat på borden. Jag mumsade i mig min sista kardemummakaka med pärontosca för några dagar sedan och längtar redan till nästa kaksäsong.



Eftersom det börjar bli för kallt att sitta både ute och inne i växthuset så får Anna en välbehövlig semester från kakbakandet för att återkomma till våren med nya läckerheter.

Klintas butik med ekologiska och närproducerade varor håller öppet fram till lillejulafton. Det finns alltså möjlighet att, ett tag till, handla blandat smått och gott av Lotte. Simon finns också på plats i presentbutiken fram till jul så julklapparna finns det tid att köpa.






Visste du att Klinta har en nätbutik? Kommer du långväga ifrån och inte har möjlighet att hinna till Höör före jul så kan du få presenterna hemskickade. Läs mer på Klinta Kryddor & Grönts hemsida.

Alla bilder i inlägget copyright: Helén Magnusson/Höörs Turistbyrå

//Helén, Höörs Turistbyrå

2 kommentarer:

Birthe sa...

Jag var där och hade min sista fika i söndags Det kenns riktigt sorgligt attt inte få fika där igen förän nästa år. Det er så ont om trevliga caféer häromkring tycker jag.

Hälsningar Birthe

Höörs Turistförening sa...

Hej Birthe,
Pensionat Klinta, som ligger ett stenkast från Klinta Kryddor & Grönt, har också ett trevligt café. De har öppet kl. 9-17 alla dagar. Nu under höst och vinter kan du sitta inne i vinterträdgården och fika. Utöver hembakta kakor serveras det lite lättare alternativ som mackor och pajer.

Helén