6 november 2009

Veckans profil i Höör

Vilken Höörsbo döljer sig bakom Veckans profil?

Nu har vi intervjuat en mer eller mindre känd person. Känner du igen personen i fråga så hör av dig i kommentarsfältet. Är det för svårt? Då hjälper vi dig med några ledtrådar innan vi avslöjar Veckans profil med bild och text. Trevlig läsning!

Vilka tre egenskaper beskriver dig?
Social, arbetsam, glad.
Vilka är dina fritidsintressen? Musicera, dansa ,trädgården, hemmet, vänner.
Vad är du mest stolt över? Just nu att jag precis givit ut en bok! Annars min son, huset vi bor i och min verksamhet.
Berätta om ett roligt minne? Förrförra sommaren var jag och min kille, (särbo) på spelmansstämma i Dalarna. Vi skulle bara spela en stund på kvällen innan vi lade oss efter en lång föregående natt var vi ganska trötta. Så småningom tyckte vi att det nog var dax att lägga oss. Då var klockan 6 på morgonen. Vi hade spelat i ett streck hela natten utan att märka det. Snacka om att bli bergtagen av folkmusik!
Vad gör dig arg? Orättvisor.
Berätta något du tror få vet om dig? Att jag har en kockutbildning.
Vad ser du fram emot inom det närmsta halvåret? Många härliga föreställningar. Att boken blir uppmärksammad. En Irlandsresa.
Vad är det bästa med Höör? Människorna! Helt klart. Här finns så mycket kreativa roliga, företagsamma, kulturutövande, entusiastiska människor. Jag är så glad att jag bor här!

//Helén, Höörs Turistbyrå

13 kommentarer:

Lisa på Klinta sa...

Jag gissar på Karin Lilja. Men spelar hon instrument?

Höörs Turistförening sa...

Karin Lilja har hjälpt Turistbyrån att skriva lite texter till vår hemsida. Men har hon skrivit en hel bok?

Helén

Lisa på Klinta sa...

Ja ja män! Om att man ska det lite lugnt i livet! Då var det inte hon då... :(

Höörs Turistförening sa...

Lugnt i livet - kanske många som behöver få tips om hur...

Helt rätt. Alltså att det var fel gissat! Någon som känner igen personen?

Helén

Juliane | Fröken Skicklig sa...

Jag håller med Lisa, jag trodde först att det var Karin, men hon har ju två barn och inte bara en son. "Växla ner" heter hennes bok (läste den för några månader sedan) - och hon älskar ju sin trädgård, men...

Vi behöver lite mer hjälp, tror jag ;-)

Höörs Turistförening sa...

Vi får väl se om någon prickar rätt under morgondagen. Annars är det dags för en ledtråd. Att det är en kvinna från Höör har ni rätt i.

Helén

Lisa på Klinta sa...

Kan det vara Maria Persson, mån tro?

Höörs Turistförening sa...

Nej,
det är inte Maria Persson. Vem är Maria?

Helén

Höörs Turistförening sa...

Då var det dags för en ledtråd; Veckans profil är välkänd bland barn och bland vuxna med barnasinnet kvar!

Helén

Höörs Turistförening sa...

Här kommer en ny ledtråd; Prinsessor & Troll.........

Helén

Höörs Turistförening sa...

Hallå,
bara idag har drygt 40 personer läst bloggen. Ingen som vågar sig på en gissning vem som döljer sig bakom Veckans profil?

Helén

Niklas af Malmborg sa...

Kan det vara Trollmor ? Hon var med på den stora bokmässan i Göteborg, med sin nya bok, för några veckor sedan.
/ Niklas

Höörs Turistförening sa...

Helt rätt Niklas! Visst är det Trollmor eller rättare sagt Åse Alexanderson som är Veckans profil. Mer om Åse kommer i ett nytt inlägg.

Helén