7 december 2009

Praktik på Höörs Turistbyrå


Jag heter Sandra Österdahl och har haft turen att praktisera på Höörs turistbyrå i tre veckor. Jag läser Turism och Service i Båstad som är en tvåårig ky-utbildning. Utbildningen varvar teori och praktik med näringslivet vilket passar mig bra då jag anser att man lär sig bättre på detta sätt. Mer information om min utbildning kan man läsa här.

På Höörs turistbyrå har jag blivit väldigt varmt välkommen redan från första dagen av Helén och Jenny. Till största del har jag fått vara med Jenny i den dagliga verksamheten av turistbyrån. Detta har innefattat allt från personliga kundbesök men även mer bakomliggande arbete så som skicka in kalendarieuppgifter och en del statistik. Jag har även fått beställa broschyrer och få vara med på ett möte gällande den nya Höörbroschyren. Otroligt nog fick vi också en delegation från Namibia på besök!

När tid har funnits har vi besökt några av de företagen här i Höör. Bemötandet från de olika företagen har även det varit helt underbart. Jag har bland annat fått besöka Skolmuseet där Frosta härads hembygdsförening hade en utställning och Incendi Glasblåseri där jag fick se alla fantastiska glas.

Under dessa tre veckorna känner jag verkligen att jag har fått lära mig så mkt mer om vad en turistbyrå gör. Det var mycket mer bakomliggande arbete än vad man kunde tänka sig! Både Helén och Jenny gör ett fantastiskt arbete för att sätta Höör på kartan!

Tack för denna tiden!

Bild copyright: Helén Magnusson/Höörs Turistbyrå

//Sandra

1 kommentar:

Anonym sa...

VÄLKOMMEN TILL

Julkonsert med Zion gospel på söndag 13 dec 17.00
fri entré
nya torg 8 Höör

arr. Charisma o BILDA

Missa inte Årets bästa Julkonsert i Charisma, så bjud med honom o henne o familjen o släkten o vännerna!
/Charisma
http://www.charisma.se
Välkommen till Charisma - kyrkan för dig!